ВІЗИТНА КАРТА
ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Прізвище, ім’я, по-батькові:Назарук Наталія Іванівна
Адреса досвіду: м.Кам’янець-Подільський, вул.Героїв Небесної Сотні, 40, дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку № 18 «Зірочка»
Фах, посада:вчитель початкових класів, вихователь-методист
Кваліфікаційна категорія:спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Педагогічний стаж: 29 років
Назва досвіду: «Експрес-діагностика досягнень дошкільника за програмою соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот».
Класифікація досвіду за темою та змістом: цільовий
Класифікація досвіду за характером діяльності: новаторський
Суть та зміст досвіду: створення якісно нової моделі моніторингу та діагностики сформованості ключових компетенцій дитини-дошкільника за програмою соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот».
Анотація досвіду: Модернізація дошкільної освіти має на меті підвищення її якості, а інтеграційні процеси в освітній галузі вимагають реформування сучасної системи дошкільної освіти, яка передбачає реалізацію нових підходів до становлення особистості дитини-дошкільника. Одним із шляхів досягнення цієї мети є удосконалення та підвищення якості освітнього процесу за рахунок впровадження в освітню галузь педагогічного моніторингу.
З метою оцінювання якості реалізації програми соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот», рівня сформованості у дошкільнят ключових компетенцій у сфері фінансової соціалізації, ефективного моніторингу за якістю освітнього процесу в цілому виникла необхідність в розробці діагностичного інструментарію. Для дітей старшого дошкільного віку розроблено експрес-діагностику, яка містіть завдання до п'ять розділів програми соціально-економічної освіти дітей дошкільного віку «Афлатот».
Система діагностики включає в себе як діагностику розвитку і актуального стану дітей, так і діагностику дій педагога. При цьому діагностика розвитку дитини заснована на спостереженнях за поведінкою кожного вихованця.
В основу експрес-діагностики покладено кваліметричну модель оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку, яка дає педагогу можливість відстежити якість реалізації освітньої програми по кожному окремому розділу, скорегувати та намітити перспективи освітньої діяльності на майбутнє, простежити динаміку розвитку та сформованості основних компетенцій дитини-дошкільника, порівняти її минулі досягнення із сьогоднішніми.
Результативність: Підвищення якості освітнього процесу шляхом використання діагностичного інструментарію з метою відстеження досягнень дошкільника у реалізації завдань програми соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот».
Процедура експрес-діагностики вказала на позитивну динаміку освітнього процесу в цілому, дозволила отримати інформацію щодо досягнень кожної дитини, дати оцінку її розвитку, спроектувати освітню діяльність на підставі отриманих висновків, що допомогло зрозуміти, чого вдалося досягти дитині, намітити перспективи на майбутнє. Сама діяльність дітей надала педагогу та батькам можливість безпосередньо, через звичайне спостереження, інтерактивні форми взаємодії, продуктивну діяльність отримати уявлення про їх розвиток у ставленні до тієї чи іншої соціально-економічної ситуації, сформованість соціально-економічних компетенцій.
Відомості про вивчення досвіду: Кульчицькою І.А., завідувачем ДНЗ № 18, протокол від 23.11.2016 року № 2; Калинюк Є.М., завідувачем відділу дошкільної освіти та кадрового забезпечення управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради, протокол від 15.11.2017 року ради науково-методичного центру управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради.
КАМ’ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Вих. №_______________від ___________На №__________від____________
РЕЦЕНЗІЯ
на досвід вихователя-методиста дошкільного навчального закладу № 18
м. Кам’янця-Подільського Назарук Наталії Іванівни на тему:
«Експрес-діагностика досягнень дошкільника
за програмою соціально-фінансової освіти
дітей дошкільного віку «Афлатот»
Актуальність методичного посібника визначається вимогами Базового компоненту дошкільної освіти щодо особистісного та компетентнісного спрямування, що вимагає переосмислення позиції дитини не лише в освітньому процесі, а й у побудові життєвих відносин з оточуючими.
Новизна роботи визначається економічними змінами в суспільстві, які обумовлюють потребу формування передумов фінансово-економічної освіти в єдності з соціальною освітою, опанування дітьми дошкільного віку необхідними знаннями і практичними уміннями.
Дієвість запропонованого автором методичного посібника полягає в удосконаленні та підвищенні якості освітнього процесу за рахунок впровадження в освітню галузь педагогічного моніторингу.
З метою оцінювання якості реалізації програми соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот», рівня сформованості у дошкільнят ключових компетенцій у сфері фінансової соціалізації, ефективного моніторингу за якістю освітнього процесу методичний посібник містить вимоги до експрес-діагностики та розроблений діагностичний інструментарій для дітей старшого дошкільного віку відповідно до п'яти розділів програми соціально-економічної освіти дітей дошкільного віку «Афлатот», матеріали на допомогу вихователям у формі економічних бесід, анкети та методичні рекомендації для педагогів та батьків.
Актуальність, структура, зміст та обсяг методичного посібника відповідають вимогам щодо видань такого типу, що передбачає його використання вихователями, вихователями-методистами та керівниками дошкільних навчальних закладів, які впроваджують в освітній процес програму соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот».
Рецензент
Методист з дошкільної освіти НМЦ Т.А.Шевеленко
Начальник управління С.В.Старченко
ВІЗИТНА КАРТА
ПЕРЕДОВОГО
ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Адреса досвіду: м.Кам’янець-Подільський,
вул.Героїв Небесної Сотні, 40, дошкільний
навчальний заклад (ясла-садок) загального
розвитку № 18 «Зірочка»
Фах, посада: вчитель початкових класів, вихователь
Кваліфікаційна категорія:спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Педагогічний стаж: 29 років
Назва досвіду: «Соціально-фінансова
компетентність дошкільника за програмою «Афлатот» – вектор сучасної дошкільної
освіти».
Класифікація досвіду за темою
та змістом: цільовий
Класифікація досвіду за
характером діяльності: новаторський
Суть та зміст досвіду: створення
методично-дидактичного забезпечення освітнього процесу з питання
соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку за програмою «Афлатот».
Анотація досвіду: Державний стандарт
дошкільної освіти акцентує увагу педагога сучасного закладу дошкільної освіти
на компетентнісний підхід, що передбачає
формування комплексу особистісних якостей, потреб, здібностей, елементарних уявлень,
життєво важливих практичних умінь дошкільника, як гарантію здатності
реалізувати його особистісний потенціал.
Економічні зміни
в суспільстві обумовлюють потребу формування передумов фінансово-економічної
освіти в єдності з моральною освітою, опанування дітьми дошкільного віку
необхідними знаннями і практичними уміннями. Протиріччя, що виникли між
економічною допитливістю дитини, готовністю потребово-мотиваційної системи, в
якій відображено можливості засвоєння необхідних економічних цінностей, з
одного боку, і відсутністю цілеспрямованого економічного виховання дошкільників
з іншого, спричинило необхідність впровадження в освітній процес Міжнародного
проекту «Афлатот», розробку парціальної програми, системи планування освітнього
процесу в ДНЗ, спрямованих на спеціально організовану соціально-економічну
освіту дошкільника як базис для поглибленого вивчення економіки в подальшому у
школі та адаптації дітей до нових умов життя й діяльності в постійно
трансформуючому суспільстві.
Програма «Афлатот» має на меті
сформувати вміння і навички дошкільнят у сфері соціально-фінансової освіти, пояснити
дітям основи бюджетування власних коштів, вчить бути ощадливими та приймати
виважені рішення, сприяє соціальній адаптації дітей та формує навички
правильного використання та економії коштів. Особливе акцентом постає
провідна роль особистісного розуміння у формуванні самосприйняття соціальних та
фінансових складових, індивідуальний підхід до розвитку дитини, повага до її
особистості, врахування інтересів і рівня розвитку, турбота про емоційний
комфорт і прагнення до створення умов для вільного творчого самовираження.
Результативність: Підвищення якості освітнього
процесу шляхом впровадження в освітній процес освітніх проектів щодо реалізації
завдань програми соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот»
та активного залучення батьків. Результатом досвіду є сформованість у дітей
старшого дошкільного віку елементарних економічних
знань, позитивної самооцінки, потреби та вміння правильно поводитись у
реальних життєвих ситуаціях, ціннісне ставлення до
результатів людської праці, розвиток соціально-емоційної сфери, здатність
розрізняти почуття інших людей, виховання
навичок мовленнєвого етикету.
Відомості про вивчення досвіду: Кульчицькою І.А.,
завідувачем ДНЗ № 18, протокол від 23.11.2016 року № 2; Шевеленко
Т.А., методистом управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради,
протокол від 15.11.2017 року ради
науково-методичного центру управління освіти і науки
Кам’янець-Подільської міської ради.
КАМ’ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Вих. №_______________від ___________На №__________від____________
на досвід вихователя дошкільного
навчального закладу № 18
м. Кам’янця-Подільського Назарук
Наталії Іванівни на тему:
«Соціально-фінансова компетентність
дошкільника за програмою «Афлатот» – вектор сучасної дошкільної освіти»
Назарук Наталія Іванівна педагог,
який вміло використовує сучасні тенденції, інновації та
власні напрацювання, реалізуючи зміст освіти. У своїй роботі впроваджує кращі
ідеї і технології сучасної педагогіки, розкриває актуальне питання формування соціально-фінансової
компетентності дітей дошкільного віку за програмою «Афлатот».
Актуальність роботи визначається
достатнім арсеналом методичних та практичних напрацювань педагога щодо фінансової
соціалізації дошкільника, готовності до оволодіння дітьми навичками, які
допомагають соціальній інтеграції в суспільстві.
Запропонована ідея досвіду
спрямована на успішне формування фінансової
та соціальної освіти дитини, її критичного мислення, фінансових навичок, які
допоможуть найбільш оптимально
використовувати наявні ресурси, ознайомлення з правами і обов'язками. Соціальна
освіта навчає дітей громадянським обов'язкам, необхідності
розуміння соціальних проблем. Фінансова освіта включає розвиток важливих навиків
заощадження, розробки бюджету і участі у фінансових проектах.
Вихователь теоретичну інформацію
завжди підтверджує практичною апробацією. Освітні проекти та інтерактивні форми
взаємодії з дітьми, педагогами та батьками сприяють формуванню соціального та
первинного економічного досвіду дітей. Даний досвід переконливо доводить, що позитивний
результат соціально-економічної освіти досягається лише за умови тісної
співпраці та взаємодії у роботі дошкільного закладу та батьків.
Матеріал викладений логічно,
послідовно, стилістично вірно, має вагоме наукове підґрунтя. Робота оформлена
естетично, у відповідності до норм.
Напрацювання педагога можуть бути
використані вихователями, вихователями-методистами закладів освіти, які
впроваджують в освітній процес програму соціально-фінансової освіти дітей
дошкільного віку «Афлатот».
Рецензент
Завідувач відділу дошкільної освіти
та кадрового забезпечення Є.М.Калинюк
Начальник управління С.В.Старченко
Комментариев нет:
Отправить комментарий